Schilder^sCOOL

Landelijk vervolg op Tilburgs succes

De Nederlandse schildersopleidingen kampten lang met een gebrek aan instroom van leerlingen. Oude beproefde wervingsmethodes werkten niet meer. Hænsk zocht naar nieuwe manieren om het schildersvak aantrekkelijk te presenteren en bij een bredere doelgroep onder de aandacht te brengen. Onder de naam Schilder^sCOOL werden traditionele methodes losgelaten. Het vak moest in al zijn kleurrijkheid gepresenteerd worden met teksten en beelden die direct de doelgroep aanspraken. Een tikkie ondeugend misschien maar in ieder geval prikkelend en met ‘fun’.
Op de opleidingslocaties in Breda en Tilburg werd gestart met de nieuwe aanpak. In het eerste jaar scoorde Schilder^sCOOL 30% meer aanmeldingen aldaar waaronder veel meisjes. In het tweede jaar kwam er daar nog eens cumulatief 20% bovenop. Een jaar later spreidde het Schilder^sCOOL concept zich over heel Nederland uit. Met opleidingslocaties in de meeste provincies.

ScC rock&roll
ScC re-mix
rolmodel