Vlog over de bouw
Meer bereik met influencers!
Uit onderzoek blijkt dat de bouw bij maar weinig jongeren bekend is. Alleen zij die een familielid in de bouw hebben, weten iets van de sector. Verder kunnen veel mensen tussen de 12 en 18 jaar zich geen beeld vormen van de werkzaamheden die men in de bouw uitvoert. Ze hebben er geen affiniteit mee en hebben hooguit negatieve associaties zoals ‘zwaar’, ‘vies’ en ‘koud’. Ze overwegen al helemaal niet een opleiding in die richting te volgen.
Hoe kom je dan toch in beeld bij die jonge groep? Hoe breng je de bouw dan toch op een positieve manier onder hun aandacht? Bouwend Nederland probeerde het met onder andere met vlogs. Op zichzelf een prima manier om je boodschap kracht bij te zetten. Ook Hænsk probeerde het en knoopte er een challenge aan vast: Vlog Over De Bouw. Toen de resultaten achterbleven, gooide Hænsk het over een andere boeg. Een beroemde vlogger met een groot bereik onder de doelgroep werd bij de challenge betrokken en toen ging het los. De eerste vlog van John Quote scoorde in de eerste dagen al bijna 100K aan weergaven. Inmiddels heeft Bouwend Nederland het initiatief overgenomen.